Beste DSV’ers

Kijk ik terug op het seizoen 2008/2009 dan springen hier duidelijk 2 zaken uit.
Als eerste konden we nieuwe kleedaccommodatie voor aanvang van het seizoen in gebruik nemen. Een trotse voorzitter ben ik daarom nog steeds, zeker als ik terug kijk hoe dit tot stand is gekomen. De vele vrijwilligers die hier hun hele ziel en zaligheid in hebben gegooid. Er zijn er zelfs bij die mij regelmatig vragen wanneer er weer gebouwd gaat worden want ze willen er weer tegenaan. En daar worden momenteel al weer plannen voor gemaakt. Hopelijk vindt de privatisering dit seizoen plaats zodat de oude kleedlokalen een grondige opknapbeurt kunnen krijgen. Maar er worden momenteel ook plannen ontwikkeld om onze kantine te gaan verbouwen. Dus binnenkort is er weer werk aan de winkel.
Het tweede zeer opvallende punt was het “definitief” in gebruik nemen van het 4e veld. Na veel getouwtrek, vooral bij de rechter in Den Bosch, is er dan eindelijk een oplossing gekomen voor het in gebruik nemen van het 4e veld. Daarnaast hebben we ook toestemming gekregen om de strook naast het 4e veld te gebruiken. Hier wordt momenteel ook volop gebruik van gemaakt. Plannen worden nog uitgewerkt om hier nog verlichting op te plaatsen. Immers zonder verlichting kan hier in de wintermaanden weinig gebruik van gemaakt worden. Door deze strook kan onze nieuwe veld 3 ook ontlast worden en in principe alleen maar gebruikt worden voor wedstrijden en niet voor trainingen.
Op het moment dat ik dit schrijf staat de start van de competitie voor de deur. Tijdens de presentatiedag kregen we te horen dat de teller bij het aantal jeugdleden op 309 staat. Waarschijnlijk zal het uiteindelijke aantal dan toch weer uitkomen op het aantal van afgelopen seizoen. En dat is erg goed, zeker als je weet dat bij de meeste verenigingen het aantal jeugdleden juist terugloopt. Bij de senioren zie je zo langzamerhand een verjonging tot stand komen. Konden we tot voor kort alleen nog maar de selectie als jong ervaren, momenteel zijn de eerste vier teams van DSV jong te noemen. En voor de ouderen onder ons die het allemaal een beetje teveel werd, voetballen op zondag en regelmatig tegen jonge gasten, is de overstap naar de Beekse Boys snel gemaakt. Diverse spelers van ons 6e team van afgelopen seizoen hebben hier gebruik van gemaakt. Iets wat waarschijnlijk niet gebeurt zou zijn als de Beekse Boys niet onder de vlag van DSV gespeeld zou hebben. En zo is de cirkel weer rond.
Ik wens jullie allen een sportief en succesvol seizoen 2009/2010.

Jos van Raaij
Voorzitter DSV