Beste leden van sv DSV en supporters. Seizoen 2020-2021 staat op het punt van beginnen en we kijken daar als sv DSV ontzettend naar uit! Maar helaas hebben we nog steeds te maken met extra maatregelen vanwege Covid’19, een geduchte tegenstander die we nog niet onder de grasmat hebben kunnen spelen. Vanuit het bestuur proberen we de richtlijnen van het NOC*NSF en de KNVB op ons sportpark, door middel van regels en afspraken, uitvoerbaar te maken.

Algemeen 

De algemeen geldende maatregelen zijn ook op het sportpark van toepassing. De belangrijkste:

  • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop!
  • Voel je je ziek, heb je koorts of andere klachten, blijf thuis en laat je testen 0800-1202!!
  • Ben je niet aan het sporten, houd dan overal 1,5m afstand.
  • Vermijd drukke plekken, ga niet in deuropeningen of toegangswegen staan.
  • Was regelmatig je handen met water en zeep.
  • Volg de looproute en wijk daar niet vanaf.
  • Als iemand van de vereniging positief wordt getest op het coronavirus dan gelden de op dat moment geldende richtlijnen vanuit de overheid.Dit betekent dat deze persoon thuisblijft en de richtlijnen volgt die de GGD hem/haar oplegt. De GGD verzorgt het bron- en contactonderzoek. Wanneer de GGD het advies geeft om in quarantaine te gaan is het dringende advies dit ook op te volgen. Gedurende de opgelegde quarantaineperiode neem je vanzelfsprekend ook niet deel aan trainingen en wedstrijden.
  • Wanneer iemand terugkeert uit een door overheid aangewezen ‘oranje’-gebied zijn de richtlijnen vanuit de overheid hierin leidend. Deze richtlijnen geven aan dat iemand die terugkeert uit een ‘oranje’-gebied dringend wordt geadviseerd om 10 dagen in quarantaine te gaan. Kinderen van 4 t/m 12 jaar mogen wel sporten als zij terugkeren uit een ‘oranje’-gebied.

Genomen maatregelen

Jeugdteams (JO6-JO17) 

  • Teams kunnen gewoon gebruik maken van het aan hun toegewezen kleedlokaal voor het omkleden en douchen na een wedstrijd;
  • Douche nog zo lang als mogelijk na de trainingen thuis!
  • Leider/trainer is verantwoordelijk, samen met team, voor het schoonmaken van de kleedlokalen. Ieder team krijgt een flacon Desinfectants speciaal voor de knoppen van de douches.
  • Zowel voor als na de wedstrijd moeten deze knoppen behandeld worden.
  • Kinderen moeten wel zo veel mogelijk 1,5 meter afstand bewaren ten opzichte van de begeleider of trainer, zowel tijdens de training als bijvoorbeeld de teambespreking; teambespreking bij voorkeur buiten houden op het veld.
  • Geen eindbespreking in de kleedlokalen, deze moeten weer voorbereid worden voor andere teams;
  • Houd ook rekening met 1,5 meter in de dug-out;
  • Volg de aanwijzingen op het sportpark en in de kleedlokalen en kantine;
  • Vanaf JO13 bij uitwedstrijden is het advies om mondkapjes te dragen in de auto.
Voor de teams JO19 en senioren geldt verder
  • Volg de aanwijzingen op het sportpark en in de kleedlokalen en kantine
  • Maximaal 7 personen gelijktijdig in het aan het team toegewezen kleedlokaal;
  • Houd binnen het lokaal onderling 1,5 meter afstand;
  • Maximaal twee personen gelijktijdig douchen;
  • Maak per team een schema met een volgorde van omkleden en douchen;
  • Douche zo snel mogelijk;
  • Leider/trainer is verantwoordelijk, samen met zijn team, voor het schoonmaken van de kleedlokalen. Ieder team krijgt een flacon desinfectants speciaal voor de knoppen van de douches. Zowel voor als na de wedstrijd/training moeten deze knoppen behandeld worden.
  • Na afloop van trainingen en wedstrijden is het gebruik van het kleedlokaal voor douchen in principe geen probleem omdat het team dan de laatste gebruiker is van het lokaal;
  • Teambespreking in principe op het veld;
  • 1,5 meter ook in en rond de dug-out;
  • Bij uitwedstrijden: advies mondkapjes gebruiken in de auto!
Kantine
  • Looproute is één richting, kantine is niet vanuit de kleedlokalen te bereiken;
  • Bij de ingang van de kantine staat een tafel met desinfectants en er ligt een logboek. Iedere bezoeker van de kantine vult de gevraagde gegevens in;
  • Bij de bar staan geen krukken en er zijn lijnen op de vloer aangebracht;
  • Er mogen maximaal 44 personen aanwezig zijn in de kantine, 30 op terras;
  • Zoals aangegeven proberen we zo veel mogelijk buiten te organiseren, zoals jullie al gewend waren;
  • Drank wordt in plastic glazen aangeboden, we gaan over op flesjes en blikjes frisdrank;
  • Betalingen bij grote voorkeur via pinapparaat, anders alleen cashbetalingen. Er is geen/weinig wisselgeld aanwezig;
  • Keuken is/blijft voorlopig gesloten
Toeschouwers:
  • Toeschouwers zijn welkom op het sportpark, mits op 1.5 meter afstand van elkaar.
  • Op het hoofdveld en veld 3 zijn markeringen op het leunhekwerk aangebracht als hulpmiddel om 1.5 afstand van elkaar te bewaren.
  • Voor buiten gelden maximum aantallen van 250 toeschouwers per veld zonder reservering en gezondheidscheck en zonder placering;
Tot slot: we hebben zin om weer van start te gaan, maar vragen nadrukkelijk ieders medewerking om zich aan deze maatregelen te houden. Alleen samen maken we het mogelijk om weer lekker het veld op te kunnen! 

Bestuur DSV